środa, 6 lutego 2013

Zaczęłam

Zaczęłam :)
Ramkę z naciągniętym materiałem i zaznaczonymi "polami" przygotowałam już w styczniu, a wczoraj (wtorek 5 lutego) poczyniłam zakupy nitkowe. Nitki już są nawinięte na bobinki


Igła w łapki i ............................

I zaczęły się schody :)
- po pierwsze jaka jest wielkość (długość) pojedyńczego ściegu - kreseczki , to znaczyw co którą dziurkę należy się "wbić" i "wybić"?
- po drugie: haftowałam 4 nitkami muliny i ...... wyszło brzydko, bo rzadko, widać jest białe nici kanwy i wygląda to  beeee!


przy próbie pracy 5 nitkami muliny nie wyglądało lepiej :(

Co robię źle? czy ma za rzadką kanwe?

Proszę o pomoc :)


 Pocieszam się tym, że to jet moja pierwsza proba z tym rodzajem haftu i mam prawo wszystkiego nie wiedzieć . Prawda?

4 komentarze:

  1. Rady już się pojawiły na Polskim Needlepoincie :) Będzie dobrze, tylko kanwę trzeba zmienić, bo ta jest nieodpowiednia. A później - łątwiej chyba liczyć nitki, ile ich trzeba "przeskoczyć" jednym ściegiem. W tym pierwszym zadaniu gwiazda jest haftowana w większości ściegami obejmującymi na długość 4 nitki (tylko w samym środku jest kilka ściegów krótszych). Ale oczywiście zupełnie inaczej liczy się te nitki w monokanwie, a inaczej w Twojej (to jest chyba gobelinowa, w każdym razie dwunitkowa).

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, za rady. Są one bardzo, bardzo pomocne. Zaraz będę dzwoniła i zamawiała odpowiedną kanwę. Ta moja to rzeczywiście jest kanwa gobelinowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak kochana kanwa jest za rzadka ;-(( Podziwiam, że się odważyłaś, bo ja nie miałam materiału i się poddałam ;-(( Szkoda-może razem było by nam raźniej ;-))( Powodzenia!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wszystko, co potrzebne do haftu mam. Wczoraj dostarczono mi odpowiednią monokanwę i od weekendu ruszam pełną parą.

    OdpowiedzUsuń